Saturday, June 22, 2013

[Energetyka]Dlaczego tak istotne jest oszczędzanie energii?

Ostatnio przeczytałam dosyć ciekawy materiał odnośnie wykorzystania energii na Ziemi. Muszę przyznać, że ogromnie mnie zaskoczył. Z reguły nie interesuje się takimi sprawami. Standardowo korzystam i opłacam rachunki. Tutaj moja wiedza się kończy. Starczył jednakże tylko ten tekst, abym zaczęła zadawać sobie pytanie, czy faktycznie dobrze postępuje? Poprzez swoją ignorancję dołączam do grona osób, które przyczyniają się do marnowania energii i zapominają o przyszłym pokoleniu. Mogę zapytać niemalże większość przyjaciół, kto z nich ma świadomość, jak dużo energii miesięcznie zużywają rozmaite urządzenia. Pewnie nikt nie wie. Do dnia dzisiejszego nie wiedziałam ile kosztuje 1 kwh. Dopiero co potwierdziłam tę wiadomość na stronie mojego dostawcy. Dopiero po zobaczeniu artykułu uprzytomniłam sobie, iż w nied alekiej przyszłości może dojść do prawdziwego kryzysu i to na skalę globalną! Praktycznie każdy z nas powinien pomyśleć, jakim sposobem zacząć skutecznie oszczędzać i obniżyć koszt energii. Ze swojego doświadczenia wiem, iż nie jest to aczkolwiek takie proste. Trudno pogodzić się z informacją, że zasoby naturalne są na zużyciu. Spróbuję zmienić coś w moim życiu, by moje pociechy miały się lepiej. Takie artykuły dają do myślenia i są faktycznie przerażające. tags: energia, prąd, energetyka, zakład energetyczny, dom