Wednesday, June 5, 2013

[Technologia]Co może mieć wpływ na znaczne zużycie prądu?

Każdy z nas marzy o jak najniższych rachunkach za wynajem i media. Niestety mało kto kontroluje swoje wydatki. Postanowiłam zapytać moją ukochaną rodzinę, jak to jest w ich przypadku. Czy sprawdzają comiesięczne wydatki np. za prąd? Jakoś nie zaskoczył mnie fakt, że nie za bardzo się tym interesują, a w końcu to dosyć istotna informacja jeżeli chcemy zacząć oszczędzać. Poprosiłam więc tatę o rachunki, aby zobaczyć jak to wszystko wygląda. Zapisałam sobie również Najistotniejsze dane. Teraz zostało jedynie wyszukać interesujących mnie informacji na temat zużycia energii w internecie. O dziwo natrafiłam na stronie internetowej naszego dostawcy energii na kalkulator zużycia prądu, który rozproszył wszystkie moje wątpliwości. Skonsultowałam swoje znalezisko z rodzicami i wspólnie d oszliśmy do wniosku, że owszem tani prąd nie istnieje, ale możemy na nim naprawdę zaoszczędzić. Potrzeba nam jednakże olbrzymiej dyscypliny, gdyż ciągle zapominamy np. o zamknięciu laptopa czy zgaszeniu światła. Nikt nie przewidywał nawet, że kilka niewielkich zmian wystarczy, aby wpłynąć na rozmiar rachunków. Oczywiście nie było to natychmiastowe. Dopiero po kilku miesiącach mogliśmy naprawdę odczuć niższe rachunki. Warto od czasu do czasu zainteresować się tym, co jesteśmy w stanie zmienić, aby wszystkim żyło się lepiej. tags: energia, prąd, zużycie energii, rachunki z prąd, energetyka